Не подав показання - плати втридорога: експерт розкрив пастки комунальних тарифів.


Приховані механізми нарахування комунальних платежів українцям
Експерт з питань ЖКГ та енергетики, голова «Спілки споживачів комунальних послуг» Олег Попенко виявив проблеми в комунальному секторі та схему нарахування споживачам. За його словами, через затримку у поданні показників лічильників українці отримують завищені комунальні рахунки.
За думкою експерта, українська система відрізняється від європейських стандартів та спрямована на підвищення платежів для споживачів. Відсутність показників лічильника часто веде до ситуації, коли монополіст множить обсяг споживання на три, що може значно збільшити рахунок.
"У Європі ніхто не ходить щомісяця і не передає показники. Там нараховуються за середньою вартістю тепла, води та інших послуг. Після цього, на кінець року приходить контролер, який перевіряє фактичні показники з нарахованими за рік. Якщо споживач переплатив — гроші повертаються, якщо недоплатив — додається різниця", — пояснив Попенко.
Також проблеми виникають під час повірки лічильників, коли споживачі отримують збільшені рахунки до тих пір, поки лічильник не буде повірений. Експерт вважає, що наразі важко змінити цю ситуацію через брак зацікавленості у влади переглядати норми.
Аналіз
Українські споживачі комунальних послуг стикаються з труднощами через систему нарахування, яка спрямована на зростання платежів та відрізняється від європейської практики. Необхідно уважно контролювати своєчасність подачі показників та проходити повірку, щоб уникнути переплат.
Читайте також
- Україна змінить вольтаж на 230 з 1 липня: у ДТЕК пояснили, що буде з побутовою технікою
- Єрмак обговорив із Рубіо пропозицію США щодо 30-денного перемир'я
- Виплати ВПО: кому ПФУ продовжить допомогу автоматично
- "Росія відповість за війну": ухвалено важливе рішення про створення міжнародного трибуналу
- Reuters: США та Європа фіналізують пропозицію 30-денного перемир'я між Україною та РФ
- Реєстрація на НМТ 2025: українцям відповіли, коли можна виправити помилки та повторно надіслати документи